Marketingové faily: Lekcie z chýb veľkých značiek

Aj veľké značky sa niekedy mýlia. Historický zoznam veľkých marketingových neúspechov ilustruje, ako môžu dokonca aj tie najlepšie úmysly viesť k nešťastným rozhodnutiam. Pripomeňme si niekoľko prípadov, ktoré sa stali míľníkmi v histórii marketingových omylov.

Coca-Cola a "New Coke"

V roku 1985 sa Coca-Cola rozhodla zmeniť svoj tradičný recept na nový a sladší. Reakcia verejnosti bola však vlažná a mnohí ľudia boli nahnevaní, že ich obľúbený nápoj sa zmenil. Coca-Cola sa k pôvodnému receptu preto vrátila po pár mesiacoch.

Pepsi a reklama s Kendall Jenner

Spoločnosť Pepsi v roku 2017 spustila kontroverznú reklamu, v ktorej Kendall Jenner ukončuje protesty tým, že policajtovi podá plechovku Pepsi. Reklama bola kritizovaná za trivializáciu skutočných protestov a sociálnych hnutí. Pepsi ju nakoniec stiahlo.

Ford a Edsel

Ford v roku 1958 predstavil Edsel ako novú radu áut, do ktorého investoval obrovské množstvo peňazí. Avšak vzhľadom na jeho vysokú cenu a neobľúbený dizajn sa Edsel nepredával dobre a bol nakoniec zrušený.

Microsoft a Windows Vista

Windows Vista, vydaný v roku 2007, mal byť vylepšenou verziou pôvodného Windowsu. Avšak, kvôli jeho technickým problémom a vysokým systémovým požiadavkám, sa stal jedným z najmenej obľúbených produktov od Microsoftu.

Gap a redesign loga

Gap sa v roku 2010 pokúsil o redesign svojho klasického loga, ale reakcie spotrebiteľov boli veľmi negatívne. Gap sa vrátil k svojmu pôvodnému logu už po týždni.

Tieto príklady ukazujú, že dokonca aj najväčšie značky môžu urobiť chyby. Dôležité je však z týchto chýb čerpať lekcie a neprestávať sa snažiť o inovácie a zlepšenie.



Mohlo by vás zaujímať:


Zaujímavé produkty z DigiSkilly.sk: